28 Nisan 2011 Perşembe

Ours ya da Jimmy Gnecco


Son zamanlarda en çok dinlediğim grupların başında Ours geliyor. Yol, ev, araba, bilgisayar, metrobüs vs. artık müzik dinlemek için nereyi bulursam, dinlediğim tek grup Ours oldu. Bu arada unutmadan yazmak istediğim nokta şudur ki; Ours'un toplamda 3 albümünün olması ve benim sadece 2001 çıkışlı ilk albümlerini dinleyerek manyaklaşmam.
Diğer 2 albümünü dinledikten sonra nasıl bir durumda olacağımı şimdilik kestiremiyorum, her neyse post'un konusu benim psikolojik durumum değil.

Ours'u bir kaç cümleyle tarif etmek gerekirse; herhalde dinlediğim en iyi erkek vokallerinden biri olan Jimmy Gnecco adlı adamın solisti olduğu grup diye tanımlayabilirim. Hatta biraz daha iddialı olacak olursam, Jimmy Gnecco için dinlediğim en iyi erkek vokali bile diyebilirim.

Bu adamı hangi kelimeyle anlatacağımı ya da nasıl cümlelere dökeceğimi bilmiyorum. Bir insanın sesi birbirinden tamamen zıt tonlarda bile bu kadar güzel çıkamaz. Tam bir 'kedi canını senin' hadisesi.

Ours'u Jimmy Gnecco'dan bağımsız olarak değerlendirecek olursak, melankolik bir hardrock grubu diyebiliriz. Hard Rock tarzını icra etseler bile farklı denizlerde yüzebiliyorlar. Progresif, Folk, Ambient gibi farklı tarzları bol bol icra edebiliyorlar ancak icra edebilmelerinin de ana sebebi Jimmy Gnecco. Gerçekten vokal performansı ile, çok sıradan grupları gözünüzde efsane mertebesine ulaştırabilir.

Bir post yazarken ilk defa bu kadar zorlandım, belki de yazdığım en kötü şeylerden bir tanesidir. Ne Ours'u anlatabildim ne de Jimmy Gnecco denen adamın mükemmel sesini.. Kesinlikle dinlemeniz gereken gruplardan biri Ours. Jimmy Gnecco için ise diyecek söz yok, çok farklı çok hanis, munis bir şey.

Post'u bitirirken kafama takılan tek bir soru var. Böyle bir ses bu zamana kadar nasıl popüler olamamış?



Şarkının orijinali için tıkla!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder