17 Eylül 2011 Cumartesi

Haftanın Şarkısı | Sparklehorse / Danger Mouse - Little Girl

Bazı şarkıları o kadar çok geç keşfediyorum ki çoğu zaman "Ben bunu daha önceden neden dinlememişim, neden duymamışım" diye serzenişte bulunuyorum. Hatta şarkı neymiş, ne değilmiş diye araştırdığımda, "Radyo Eksen'in bıkmadan usanmadan çaldığı güzel bir şarkı" gibi yorumlarla karşılaştığımda ise kendime ettiğim küfürlerin haddi hesabı olmuyor.
Şöyle bir insan tipi var; Türkiye orjinli radyoları inatla dinlemeyen, burnu havalarda olan ve internet üzerinden yayın yapan alternatif radyo kanallarını dinleyerek farklı olmaya çalışan vs... Kıl bir insan tipi işte, daha nasıl anlatayım. :)
Ben de bu bir grup insanın içerisindeyim. Ancak bu bir grup insan, farklı olacağım derken ya da kendi sınıfsal gereksinimlerimi gidereceğim derken kaybettikleri şeylerin farkında olmuyorlar. Yani Sparklehorse - Danger Mouse ortaklığında çıkarılan Danger Night of the Souls albümünde var olan, Little Girl adlı şarkıyı dinlememiş oluyorlar.
Gerçekten bu sosyolojik vaka-i hayriye çok dertlendirdi beni.  Little Girl adlı güfteyi bunca zaman dinlememiş olmayı kabullenemiyorum arkadaş. Çoktan tüketmiş olmam gerekirdi. Radyo Eksen'de sürekli yayınladığını duyunca ve öğrenince sinir katsayım daha da artmakta.
Her neyse kendi kişisel hikayemi es geçecek olursak, Little Girl adlı şarkıyı haftanın şarkısı olarak ilan ediyoruz. Yaz ayları biterken, yavaş yavaş esmeye başlayan rüzgarla dinlenebilecek, loop'a atılacak derecede güzel bir şarkı... (Sezen Cumhur Önal mode off)

Şarkıyı fazla anlatmak istemiyorum, zaten şarkı kendini yeterince dinletiyor. Sadece belirtmek istediğim bir nokta var; Şarkı inanılmaz güzellikte bir gitar solosu barındırmakta, herhalde bir indie şarkısında (indie şarkısı ne demek!'^+%&/ ) duyduğum, en güzel soloya sahip bu şarkı. 

Haftanın şarkısı adlı post'umu iç karartıcı bir haberle son vermek istiyorum;. Sparklehorse solisti Mark Linkous 2010 yılında intihar ederek, hayatına son vermiş. Müzik dünyası için çok büyük bir kayıp. RIP





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder