11 Mayıs 2012 Cuma

65daysofstatic: Filmlerdeki Hızlandırılmış Kareler



Türkiye'ye "Ah keşke" diye söylendiğimiz gruplardan biri daha geliyor. Tabi zamanlaması kötü olarak geliyor. Yarın akşam Bronx Pi-Sahne'de olacak olan 65daysofstatic'in, Fenerbahçe-Galatasaray maçının gölgesinde kalacağı aşikâr görünüyor. Umarım az seyircili bir ortam olmaz ve 65daysofstatic Türkiye'den iyi izlenimlerle evlerine dönerler. 

"65daysofstatic"

Grup ile tanışmam o kadar eski ki, nereden baksanız 4 yıl vardır. İngiltere/Sheffield'dan dünyaya bir hediyedir 65daysofstatic. En kısa anlamda Post-Rock grubudur diyerek geçiştirilmeyecek, Elektronik ve Math-Rock öğelerini müthiş kullanan, Noise olayını yemiş-yutmuş bir Post Rock grubudur. Özellikle Rob Jones'un (Davul) öyle müthiş bir performansı vardır ki, Math-Rock denen tarzın sanırım en iyi 3 isminden biridir. Rob Jones'un tekniği gerçekten olağanüstüdür. İzlerken hipnotize edecek kadar iyidir. Aksini iddia etmiyorum; ve itiraf ediyorum "Gitarlardan çok davullarını dinliyorum." Yinede çok pasifmiş gibi görünen bas gitarların, Noise ve Ambiansa çok enteresan bir katkısı olduğunu düşünüyorum. Zaten öyle bir davulcuyla çalışan bas gitaristin sıradan çalmasını beklemek biraz garip olur.

65daysofstatic'in benim hayatımda ayrı bir yeri daha vardır. Mean Low Water ile uyandığım bir sabah, "Neden bas gitar güzel bir enstrüman?" sorusuna verilen cevap olmuştur. Bu benim müzik hayatımda da yolumu çizmeme etken olan bir şarkıdır. Await Rescue için de bir şeyler söylemek lazım. Daha önce hiç 65daysofstatic dinlememiş biri varsa, Rob Jones'u neden övgüye boğduğumu anlamayabilir. İlk dinlediğimde Drum Machine ile çaldıklarını düşünüyordum. Videolarını izledikten sonra, hayatımda Rob Jones'a ayrı bir yer açtım.

http://www.65daysofstatic.com/ adresinden videolara bakabilir, şarkılarını dinleyebilirsiniz. Hatta daha iyisi yarın Bronx Pi-Sahne'de izleyebilirsiniz. 

65daysofstatic iyidir!
65daysofstatic "yeter artık" çığlığıdır!
65daysofstatic filmlerdeki hızlandırılmış karelerdir!


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder