26 Ekim 2012 Cuma

Mutrib: O Yakın Uzak Sen ve Ben

Mutrib
Mutrib, 2010 yılında kurularak hayatımıza giren bir grup. On Your Horizon'dan tanıdığımız Gülşah Erol'un ve Babajim'de ve bir çok tanıdığımız, bildiğimiz müzisyenin projelerinde ses veya kayıt teknisyeni olarak yer alan Alp Çoksoyluer'in birlikte adım attığı, elektronik öğelerin bol bol kullanıldığı, bence benzerinin çok fazla olmamasından dolayı da akıllarda fazlasıyla yer edeceği bir projedir. 

Gruptaki iki ismin dışında da çok değerli iki kişi daha var. Çağrı Erdem ve Zafer Tunç Resuloğlu. Bu isimlerden Çağrı Erdem'i ayrı bir yere koyuyorum. Çağrı Erdem'in şarkılara kattığı rengi dinleyince direkt anlayabilirsiniz. Daha önce bende aynı hisleri uyandıran bir gitarist daha dinlemiştim. O da Portishead'in gitaristi Adrian Utley'di. "Kafa" olarak ona çok yakın bir performans sergilediğini düşünüyorum. Sırf bu yüzden bile Mutrib'i dinleyebilirim, dinleyebilirsiniz. Ayrıca; Çağrı Erdem müzisyenlik ile bize sunduğu iç dünyasının yanı sıra, Altıkırkbeş'in kütüphanesinde yer alan Siyaha Övgü isimli bir kitabı var.

Gülşah Erol, Mutrib'in nereden, nasıl geldiğine yönelik izleri bize bandcamp sayfasında söylüyor. Müzisyenlik cesaret, sabır ve sahnede en büyük konserini verirken bile yeni yapacağı bestesini düşünebilen, müziğe aç insanların yapabileceği bir iş olduğunu düşünmüşümdür.  Benim öne sürdüğüm bu kalıba uyan bir profil varsa ona en çok uyan isimlerden biride Gülşah Erol'dur. Bu yüzden, bu tür düşünceyle yoğrulan insanlara biz dinleyenlerin sahip çıkıp, desteklemesi gerektiğini düşünmüşümdür. Böylesine iştahla müzik yapma isteği olan insanların etrafında da yine aynı iştahla müzik yapan insanlar olunca Mutrib olabiliyorsunuz. Bir çoğumuzun yetenekli insanlar bir araya gelince ve sonra başarısız olunca kurduğumuz klişe "Abi adamların gitaristi/vokali/basçısı/davulcusu çok iyidi aslında neden tutmadılar anlamadım" cümlesinin sebebide aslında bu iştahsızlıktır. Bunu görmek için biraz derin düşünmekte fayda var diye düşünüyorum.

Mutrib, kesinlikle iyi bir projedir. Bana göre daha fazla duyulmayı, saygı görmeyi hakediyorlar. Mutrib'de bu konuda artık yapıcı adımlar atmaya başladığını, paylaşımlarını arttırdığını bize yavaş yavaş göstermeye başladı. 

Yazıyı Studio Bee'deki canlı performans kaydını paylaşarak noktalamadan önce; her ne kadar sanatın içinde olduğu yarışmaları desteklemesem ve samimi bulmasam bile sadece bir konser mahiyetinde bakarakMutrib'in, geçen sene Neyse'nin 1. olduğu, Babajim'in bu sene 2.sini düzenlediği "Be The Band" yarışmasında ilk 10'a girerek finalist olduğunu ve 28 Kasım akşamı Babylon'da sahne alacağını ekleyelim.



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder