5 Nisan 2013 Cuma

MARBLE SOUNDS - Yaz Ayları Gelmeden!


Yine yaz geliyor, o sıcak aylar şimdiden beni sıkıntıya soktu. Sıcak havalar, nefes dahi alamayacağım yine. Havalar daha fazla ısınmadan, kışa dair elimde ne varsa sizle paylaşmalıyım.

Bunlardan biri de Marble Sounds. BBI'nın yakın takipçileri Marble Sounds'u geçen ayın 8tracks mix'inden hatırlayacaktır. Hatırlamayanlar için ise önümüzdeki ayda da Marble Sounds'un bir şarkısının 8tracks mix'inde olacağını belirtmek isterim. Sanırım ilk defa bir grubu iki ay üst üste mix'imizde kullanacağız. Bence son cümle Marble Sounds'un ne kadar iyi bir grup olduğunu daha fazla yazmama gerek bırakmadan anlatacak niteliklere sahip. Hangi grup iki ay üst üste listede yer aldı ki mix'lerimizde?
Böyle de güzel bir grup Marble Sounds.

Marble Sounds, müzikal anlamda fazla da bereketli olmayan topraklardan kulaklarımıza erişiyor. Belçika orjinli bir grup Marble Sounds, 27 yıllık yaşamımda Belçika orjinli bir grubu bu kadar severek dinlediğimi de hatırlamıyorum. 

M.S. bize müzikal anlamda çok şey vaat etmiyor aslında. Hatta bildiğimiz, çok aşina olduğumuz bir müziği bizlere sunuyorlar. Thirteen Senses, Aeon Spoke ya da Defining Times gibi grupların bulunduğu familyanın bir üyesi M.S. Bu gruplar gibi güzel melodileri, hemen hemen aynı kıvamda bizle paylaşıyorlar. Sadece bu gruplardan tek farkı kalıyor geriye. M.S. işin içine biraz daha post rock tadı katıyor.  Güzel melodiler, alternatif rock ve post rock'ın güzel karışımı, güzel klavye dokunuşları (klavye dokunuşları grubun post rock sound'unu çok iyi destekliyor, özellikle outro'larda geçerli bu durum) ve dahası..

Gruptaki post rock tınıları için birkaç laf etmem gerek sanırım. M.S'nin garip bir outro kavramı var. Aslında tam olarak outro da değil, işimi kolaylaştırmak için ben outro demek istiyorum. Misal 5 dakikalık bir şarkı olsun. Bu şarkının 3 dakikası ana melodi ve nakaratlar üzerinden gidiyor, son 2 dakika ise tamamen post rock dinamikleri üzerinden giden ayrı bir melodi sarmalına bırakıyor kendini. Bu sarmal bir yandan ilk 3 dakikalık ana melodi ve nakaratı desteklerken bir yandan ise kendi içinde ayrı bir müzik dünyası kuruyor. 

Hani çoğu zaman M.S şarkılarında outro'nun gelmesini beklerken buluyorum kendimi. Bu outro'ların en önemli özelliği ise grubun Post-rock etkileşimini ortaya koyduğu pasajlar olması. Çok güzel. Bahsettiğim outro pasajlarının en yoğun olarak hissedildiği iki şarkı ise Good Occasions ve The Time to Sleep. İnanılmaz güzellikte outro'lara sahip bu iki şarkı. Kesinlikle dinlemenizi öneririm.

Marble Sound baharın ilk günlerinde keşfedilmesi gereken bir grup değil kuşkusuz. Ancak güzel melodilere düşkün olanlar için yaz kış dinlemeden de dinlenebilecek güzel bir grup. En azından kış ayları için şimdilik nadasa bırakabileceğiniz bir grup. Sevgiyle kalınız efendim. Bir Grup!

Not: Ben bu grubu 2 aydır sürekli dinliyorum. 2 aydır da grup hakkında post yazma uğraşısı veriyorum, ben bu uğraşıyı verirken grup 2. albümünü çıkardı hatta, ben halen grup hakkında post yazamadım. Halen de 2. albümlerini tam olarak dinleyemedim. Sözün özü bu post grubun ilk albümü üzerinden yazılmıştır. Bilgilerinize.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder